Selskapet er Nordens største totalleverandør av løfteteknikk, og tilbyr salg, utleie og opplæring/sertifisering innen løfteteknikk og arbeid i høyden.
Bedriften hadde et stort ønske om å videreutvikle seg med digitale verktøy for å bli en mer moderne bedrift som var forberedt på fremtidens digitale løsninger. Samtidig så de et skifte i behovene til målgruppen, hvor kommunikasjonsformene og kanalene var i endring.
«Samfunnet endrer seg raskt og vi hadde et behov for å nå de yngre målgruppene på deres arena...» - Karl Johan Jentoft, Administrerende direktør i Westcon Løfteteknikk.
Vi, i tett samarbeid med bedriften, valgte å gi Westcon Løfteteknikk et ansiktsløft og fikk de opp og frem på sosiale kanaler med stort fokus på videoinnhold. Vi tok utgangspunkt i deres interne og eksterne verdier, og utviklet en markeds- og kommunikasjonsstrategi basert på deres styrker, den nåværende markedssituasjonen og deres uttalte mål.
Med tilgang til hjemmesiden fikk vi oppgradert teks og innhold, for å skape en mer oversiktlig og brukervennlig opplevelse for besøkende, samt skape en kortere vei fra forside til direkte kontakt.
For å løfte frem Westcon Løfteteknikk som en moderne industribedrift utviklet vi en digital produktkatalog, med en tilhørende chat for bedre kontakt med selgerne og en enda bedre kjøpsprosess.
Produktkatalogen inneholder over 450 artikler som er tilgjengelig for salg og utleie, og blir oppdatert jevnlig i regi av Kommunikasjonshuset og Westcon Løfteteknikk, med oppdateringer på utstyr og produktutviklinger fra leverandører.
Den digitale produktkatalogen ble lansert i slutten av mai 2020 og har siden hatt stor pågang med flere bestillinger i boks.
Vil du høre hva Administrerende direktør Karl Johan Jentoft har å si om vårt samarbeid? Se video over.
«Vårt samarbeid med Kommunikasjonshuset har gjort oss mer synlig og mye mer aktiv i de kanalene som er relevante for oss og våre målgrupper. Nå kan vi gi fullt fokus til videreutviklingen av vår kjernekompetanse og våre interne systemer, samtidig som vi får levert gode, digitale løsninger.
Industrilandskapet utvikler seg raskt, så det er kjempe smart å bruke Kommunikasjonshuset til å komme på det digitale nivået som kreves for videre vekst" - Karl Johan Jentoft.